“Onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen begint bij heel goed kijken en zoeken naar verbinding. Wat hebben zij nodig om de volgende stap te kunnen maken in hun ontwikkeling?”

Eind jaren 90 is mijn carrière gestart in het speciaal praktijk onderwijs (PRO+) voor jongeren van 16 tot 21 jaar. Jongeren met een verlaagd IQ met vaak moeilijk verstaanbaar gedrag. Gedrag veroorzaakt door omgevingsfactoren en/of een stoornis. Het was mijn beste leerschool!

Met wat omzwaaiingen waarbij ik in verschillende rollen (leerkracht, coach, mentor, interne begeleider, directeur) en bij verschillende onderwijstypes (PO, VMBO-LWOO en MBO) mijn “ervaringsrugzak”  heb mogen vullen, ben ik nu op een plek waar ik mijn thuis voel. 

Regelmatig wordt mij gevraagd of het praktijkonderwijs en het werk dat ik nu doe niet mijlenver uit elkaar ligt. In mijn visie gaat het om hetzelfde en dat begint allemaal bij het kijken naar het kind en zien wat hij nodig heeft om de volgende stap te kunnen maken in zijn ontwikkeling. Het begint bij gezien en gehoord worden en verbinding maken.

Naast HB in Contact ben ik werkzaam op twee verschillende scholen. De werkzaamheden die ik daar uitvoer zijn ook de werkzaamheden die ik voor u op school kan doen. Ik sta dus met mijn voeten in de klei en werk vanuit visie en vele jaren ervaring.

Wanneer u op zoek bent naar een creatieve duizendpoot die uit een brede en diepe “ervaringsrugzak” kan putten, kom ik graag bij u langs voor een gesprek. Wat is er op school, in de klas of voor de individuele leerling nodig om passend onderwijs te bieden.